Honda Shadow Forums banner

Problemy ze cewkami

2 reading
1.9K views 35 replies 8 participants last post by  axman88  
#1 ·
Dzień dobry, mam pytanie dotyczące cewek w moim motocyklu, Honda Shadow Sabre VT1100 C2. Świece zapłonowe wypalają się zbyt szybko, po około 100 km. Zmierzyłem moje cewki i uzwojenie pierwotne mierzy 2,9 Ohma i 3,1 na drugim. Uzwojenie wtórne mierzy 32,5 k omów z kablami w obu, co jest takie samo, i 23,8 k omów bez kabli. Nie mogłem znaleźć prawidłowego rozmiaru cewek w instrukcji. Mam kilka cewek "TEC MP10". Czy znasz zakres roboczy w omach dla cewek? Nie mogę znaleźć tych informacji. Dziękuję bardzo.
 
#3 ·
spali się za szybko? co to znaczy...?
"wypalają się" Mam na myśli to, że świece zapłonowe ulegają awarii bardzo szybko. Kiedy odłączam nasadkę i umieszczam ją na świecy zapłonowej bez podłączania jej, świeca zapłonowa działa dobrze, a kiedy podłączam nasadkę do świecy zapłonowej, przestaje działać. Chciałem wiedzieć, czy odczyt w omach, który dały mi moje cewki, jest poprawny, czy też jest poza zakresem i to powoduje, że świece zapłonowe ulegają awarii po kilku kilometrach.
 
#4 ·
Twoje odczyty są dość zbliżone do instrukcji, więc może to nie być problem z cewką.
Nigdy nie słyszałem, żeby zbyt duża moc z tych cewek niszczyła świece.
Czy masz na myśli to, że się zwęglają i przestają działać z powodu osadów?
Tak może być, gdy przytrzymujesz przewód świecy i daje on maksymalne napięcie, aby zapalić zabrudzoną świecę.
Pokaż nam zdjęcia wszystkich świec, aby postawić lepszą diagnozę.
 
#5 ·
Jutro zrobię zdjęcie świec zapłonowych, ale nie rozumiem, dlaczego moje świece zapłonowe ulegają uszkodzeniu bardzo szybko, w mniej niż 100 km przejechanych, ostatnie ze świecy 2 wytrzymały około 50 kilometrów jazdy, ostatnia awaria, jaką miałem, miała miejsce podczas wjeżdżania na autostradę na około 5 kilometrów, a następnie zjeżdżania z niej na tych samych 5 km, kiedy skończyłem zjeżdżać, tłok 2 przestał działać i działał tylko wtedy, gdy zdjąłem nasadkę świecy zapłonowej i pozostał tylko nałożony, świeca zapłonowa nie wyszła z nadmiernymi czarnymi osadami, nie wiem, dlaczego nadmierne uszkodzenia świec zapłonowych, garaż w moim domu to cmentarz świec zapłonowych.
 
#7 ·
Odkręcanie nasadki to sztuczka, o której już słyszałem. Usunięcie nasadki powoduje powstanie szczeliny powietrznej na zewnątrz silnika, podnosząc napięcie, które rozwinie się przed powstaniem łuku. Jeśli dobrze pamiętam, był to środek nadzwyczajny stosowany, gdy świece zapłonowe ulegały zabrudzeniu.

Jazda w ten sposób wydaje się ryzykownym przedsięwzięciem. Iskrzenie wewnątrz nasadki może spowodować uszkodzenie jej wewnętrznych rezystorów i być może będą też konsekwencje dla ICU i cewek.

Jakie szczeliny iskrowe stosujesz?
Jaki numer części świecy zapłonowej stosujesz? Czy próbowałeś wyższego zakresu ciepła?
Bogata mieszanka lub olej lub płyn chłodzący w komorach spalania mogą powodować szybkie zabrudzenie.
Uszkodzony ICU może dawać iskrę o niskiej energii.
 
#8 · (Edited)
Jeśli mierzy się przez nasadkę świecy zapłonowej, we wszystkich 4 nasadkach znajduje się rezystor 5000K, a więc różne odczyty.

Zawsze używałem świec NGK, ponieważ są one OEM w większości pojazdów azjatyckich, chociaż Denso też jest dobre. AC Delco to produkt GM, ale powiedziałbym, że ich kontrola jakości jest wystarczająco dobra dla prawie każdego pojazdu, jeśli można znaleźć odniesienie krzyżowe. Naprawdę lubię irydowe NGK zarówno w VT1100 Spirit, jak i Valkyrie. Naprawdę dobrze działają przy zimnych rozruchach, szczególnie w przypadku zimnokrwistego Spirita. Valk potrzebował w tym roku dwukrotnego naciśnięcia przycisku. :giggle: Jak dotąd prawie dwa razy większy przebieg na nich w porównaniu do zwykłych NGK przy 8000 mil. Interwał wymiany OEM w Valk. Zdarzyło mi się, że zwykłe NGK przestały działać dokładnie przy 10 000 mil na dwóch różnych cylindrach. Zawsze noś zapasową świecę. Bardzo stary nawyk.

Lata temu włożyłem Champions do silnika POS "smogged" 72' BuickSkylark 350, naprawdę zły juju w promieniu 100 mil. AC Delco tylko w GM. Naprawdę zły rok dzięki przejęciu przemysłu motoryzacyjnego przez rząd. Mój 71' 307 Nova był w porównaniu dragsterem. :giggle:
 
#9 ·
Świece zapłonowe, które mam, to DPR8EA 9, kupione bezpośrednio od dealera Hondy, a ostatnie 2 to Autolite 4123 z "AUTOZONE", ponieważ w tej chwili nie miałem dealera Hondy w pobliżu. Pomiar tylko przewodu świecy zapłonowej ma rezystancję około 4,80 k omów w 4 przewodach. Mam krewnego, który ma ciężarówkę z lat 80-tych i wydobywa ona dużo dymu podczas jazdy, wygląda to jak lokomotywa, wydobywa nadmiar dymu, mówi mi, że musi ciągle dolewać oleju, ale nigdy nie miał problemów ze świecami zapłonowymi, powiedział mi to. Dlaczego więc mój motocykl nie wydobywa dymu? Czy uważasz, że świece zapłonowe ulegają awarii? Czy uważasz, że bogata mieszanka powoduje uszkodzenie świec zapłonowych w mniej niż 100 kilometrach, czy też jest inny problem? Czy uważasz, że moje cewki zapłonowe są w zakresie roboczym?
 
#10 ·
Pokaż zdjęcie świec zapłonowych. Jeśli mieszanka jest zbyt bogata i się zabrudzą, może nie dymić zbyt mocno, jak w przypadku spalania oleju.
 
#20 ·
Pokaż zdjęcie świec zapłonowych. Jeśli mieszanka jest zbyt bogata i się zabrudzą, może nie dymić tak bardzo jak w przypadku spalania oleju.
Zrobiłem zdjęcia tylko jednej świecy zapłonowej z każdego cylindra po prawej stronie. Wcześniej wyczyściłem pozostałe dwie po lewej stronie cylindrów i nie byłoby widać, jak działają.
Image

Image
 
#13 ·
Kolejną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę, jest stan Twojego systemu ładowania. Spójrz na 3 żółte połączenia przewodów i połącz je, jeśli masz jakieś wątpliwości. Słabe napięcie ładowania będzie również nieco słabszym napięciem zapłonu.
 
  • Like
Reactions: Rodrigo
#14 ·
Instrukcja, której używałem podczas pracy nad moim '96 1100 ACE, mówi:
- Numery cewek zapłonowych dla Sabre są "nieokreślone", ale wcześniejsze modele określały
2,1-2,7 omów pierwotnych
20k - 26k omów wtórnych
- Świece zapłonowe powinny być:
Standardowe: NGK DPR7EA-9 lub Denso X22EPR-U9
Gorąca świeca: NGK DPR6EA-9 lub Denso X20EPR-U9
Zimna świeca: NGK DPR8EA-9 lub Denso X24EPR-U9

przerwa: 0,8 - 0,9 mm (.031 - .035 cala)

Niektórzy ludzie, w tym ja, polecą węższą przerwę, ponieważ obie świece zapłonowe w Hondzie Shadow są połączone szeregowo. Z perspektywy cewki jest to jak uruchamianie jednej świecy z przerwą równą sumie szerokości obu przerw. Używam 0,7 mm (.028"). Wyjmujesz NGK DPR8EA-9 z pudełka, a nominalna przerwa wyniesie 0,9 mm (.035").

Na twoim miejscu spróbowałbym kilku gorętszych świec, prawdopodobnie przechodząc prosto do NGK DPR6EA-9, i kupiłbym narzędzie do ustawiania szczeliny świecy zapłonowej i sam ustawił szczeliny. Z gorącą świecą trzeba uważać na "Stukanie", przedwczesny zapłon, ale będą one bardziej odporne na zabrudzenia.

Nadal powinieneś zamieszczać dobre, zbliżone zdjęcia swoich świec i określić, które są z przodu, a które z tyłu.

Inne pytania do odpowiedzi.
- Jakie rozmiary dysz znajdują się w twoim gaźniku?
- Jaka jest ekonomia paliwowa twojej maszyny?
- Czy twój motocykl zużywa olej?
- Jak jeździsz? Powolne zatrzymywanie się i jazda po mieście lub Duża prędkość, autostrada na duże odległości lub coś pomiędzy?
 
#16 · (Edited)
Instrukcja obsługi, której używałem podczas pracy nad moim '96 1100 ACE, mówi:
- Numery cewek zapłonowych dla Sabre są "nieokreślone", ale wcześniejsze modele określały
2,1-2,7 omów pierwotnych
20k - 26k omów wtórnych
- Świece zapłonowe powinny być:
Standardowe: NGK DPR7EA-9 lub Denso X22EPR-U9
Gorąca wtyczka: NGK DPR6EA-9 lub Denso X20EPR-U9
Zimna wtyczka: NGK DPR8EA-9 lub Denso X24EPR-U9

przerwa: 0,8 - 0,9 mm (0,031 - 0,035 cala)

Niektórzy ludzie, w tym ja, polecą węższą przerwę, ponieważ obie świece zapłonowe w Hondzie Shadow są połączone szeregowo. Z perspektywy cewki jest to jak uruchamianie jednej świecy z przerwą równą sumie szerokości obu przerw. Uruchamiam 0,7 mm (0,028"), wyciągasz NGK DPR8EA-9 z pudełka, a nominalna przerwa wyniesie 0,9 mm (0,035"), najszerszy koniec zalecanego zakresu. https://www.ngk.com/ngk-4929-dpr8ea-9-nickel-spark-plug

Na twoim miejscu spróbowałbym kilku gorętszych świec, prawdopodobnie przechodząc bezpośrednio do NGK DPR6EA-9, i kupiłbym narzędzie do ustawiania szczelin świec zapłonowych i sam ustawił przerwy. Z gorącą świecą należy uważać na "Stukanie", przedwczesny zapłon, ale będą one bardziej odporne na zabrudzenia.

Nadal powinieneś zamieszczać dobre, zbliżone zdjęcia swoich świec i określić, które są z przodu, a które z tyłu.

Inne pytania do odpowiedzi.
  • Jakie są rozmiary dysz w gaźniku?
  • Jakie jest zużycie paliwa Twojej maszyny?
  • Czy Twój motocykl zużywa olej?
  • Jak jeździsz? Powolne zatrzymywanie się i jazda po mieście lub duża prędkość, autostrada na duże odległości lub coś pomiędzy?
motocykl rzeczywiście zużywa olej, ale nie dymi i nie ma widocznych wycieków, a ostatnim razem, gdy wyjmowałem świece zapłonowe, nie były poplamione olejem, niska dysza to #42, a wysoka #113 w obu cylindrach, kalibracja pływaka 9 mm, ale jak wspomniałem w innym poście, motocykl dobrze pracuje z połową filtra powietrza zakrytego, co nieco ogranicza dopływ powietrza, jeśli usunę gumę, nie przyspiesza, a motocykl dławi się, w mieście nie ma usterki, usterka pojawiła się po trasie na autostradzie na trasie pośredniej, nie widać dymu żadnego koloru, do Twojego komentarza, czy moje cewki nie są już w prawidłowym zakresie roboczym?
 
#15 ·
NGK to jedyna firma, o której wiem, której numery świec zapłonowych są sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem, przy czym wyższy numer oznacza chłodniejszą świecę.

Mogę sobie wyobrazić przejście na 7 lub 6 z wąską szczeliną 0,028, naprawiającą trwale zabrudzone świece, zwłaszcza jeśli jest zbyt bogato ustawiona lub ssanie jest zablokowane. Zrujnowałem zestaw NGK w 50 milach, ponieważ ssanie było zablokowane.
 
#22 ·
Czytałem i analizowałem mój problem, chciałbym poznać Twoją opinię, mam niską dyszę #42 i wysoką dyszę #113 w każdym gaźniku, to czego szukałem to to, że #113 jest mniejsza niż #180, którą podaje instrukcja, filtr powietrza zakryty w połowie sprawia, że działa poprawnie, ponieważ wysoka dysza jest mniejsza i potrzebuje mniej powietrza, ponieważ zbyt dużo powietrza z małym rozpyleniem spowodowałoby ubogą mieszankę i dlatego się dławi, ale posiadanie niskiej dyszy ("dużej #42") z zatkanym filtrem ma bogatą mieszankę i zanieczyszcza świecę zapłonową, zgodnie z tym, co przeczytałem, silnik z ubogą mieszanką przy dużej prędkości może powodować karbonizację świec zapłonowych silnika przy niskiej prędkości, ze względu na ograniczenie filtra powietrza, ponieważ ma dyszę #42 przy niskiej prędkości i mniej powietrza dostaje się z powodu ograniczenia filtra, więcej benzyny dostaje się i wzbogaca mieszankę zbyt mocno przy niskiej prędkości, a podczas przyspieszania i przekraczania ponad 1/2 przepustnicy dzieje się odwrotnie, małe rozpylanie i ograniczony filtr sprawiają, że mieszanka jest uboga i świece zapłonowe nigdy nie osiągają idealnej temperatury i dlatego bardzo szybko się karbonizują. Czy moja opinia byłaby poprawna? Nie mogę znaleźć dysz #180 w mojej okolicy. Czy robiłeś jakieś domowe naprawy z dyszami? Czy dobrym pomysłem byłoby powiększenie otworu w mojej dyszy #113 do 1,80 mm, co odpowiadałoby dyszy #180 zgodnie z tym, co przeczytałem? Czy ktoś zrobił coś podobnego? Doceniam Twoją opinię. Dziękuję bardzo.
 
#23 ·
113 może być poprawny, jeśli jest to zestaw dysz z rynku wtórnego. Jeśli iglica dyszy ma rowki i klips, jest to produkt z rynku wtórnego. Niektóre zestawy miały znacznie cieńszą iglicę niż standardowa, a tym samym wymagały mniejszej dyszy, aby uzyskać właściwą mieszankę. Lub mogą używać innego systemu numeracji. Mieszanie i dopasowywanie nie jest dobrym pomysłem. Nie zmieniłbym również ich rozmiaru, 113 jest również w zakresie dla VT750CD Shadows. Masz zdjęcie swojego motocykla? Sprawdźmy, nad czym pracujemy.
 
#24 ·
Igła nie ma rowka, co może wskazywać na to, że prawdopodobnie po prostu zmienili dyszę na 113, być może po to, aby zużywać mniej gazu. Czy uważasz, że moja konkluzja z powyższego postu jest poprawna? I czy dlatego świece zapłonowe ulegają przedwczesnemu uszkodzeniu?
 
#26 ·
Wyczyściłem bardzo dużo świec zapłonowych i znów działają. Szczotka druciana do usunięcia osadów ze sprayem do czyszczenia gaźników sprawdza się dobrze.
 
#27 ·
Wyczyściłem bardzo wiele świec zapłonowych i znów działają. Szczotka druciana do usunięcia osadów ze sprayem do czyszczenia gaźnika działa dobrze.
Świece zapłonowe, które mam, czyszczę i wycieram szczotką drucianą, czasem drobnym papierem ściernym i środkiem do czyszczenia gaźników, i już nie działają, działają tylko wtedy, gdy odłączysz nasadkę świecy zapłonowej i zostawisz ją na wierzchu bez wkładania.
 
#28 ·
Rodrigo,

Czy nadal masz tę płytkę ograniczającą na górze airboxa?
Image


Twój motocykl ma pojemność skokową 1099 cm3, ale ta płytka dławi go do 548,5 cm3 pojemności (właściwie nie tak mało, po prostu chcę coś podkreślić).

Z jakiegoś powodu ktoś pomyślał, że może uzyskać dobre strojenie gaźników z mniejszymi niż wymagane dyszami głównymi (113) (może myśleli o lepszym spalaniu), blokując wlot powietrza. To farsa, którą należy zakończyć.

Masz tak wiele problemów ze strojeniem swojego motocykla, ponieważ próbujesz stroić go do silnika o połowę mniejszym, niż w rzeczywistości masz.

Dysze główne 113, które zainstalowałeś, są zdecydowanie za małe dla silnika VT1100. Twoje spekulacje w poprzednich postach w tym wątku są dosłownie nieważne i nieważne (to znaczy nieprawidłowe) ze względu na objętości wymagane od powiązanych rozmiarów zaangażowanych w obliczenia.

Nie chcę być niemiły, ale musisz pozbyć się istniejących ograniczeń, aby móc iść naprzód z rozwiązywaniem innych problemów, które powodują.
 
#29 ·
Rodrigo,

Czy nadal masz tę płytkę ograniczającą na górze airboxa?
View attachment 323705

Twój motocykl ma pojemność skokową 1099 cm3, ale ta płytka dławi go do 548,5 cm3 pojemności (właściwie nie tak nisko, po prostu próbuję coś udowodnić).

Z jakiegoś powodu ktoś pomyślał, że może uzyskać dobre strojenie gaźników za pomocą mniejszych niż wymagane dysz głównych (113) (może myśleli o lepszych MPG), blokując wlot powietrza. To farsa, która musi zostać przerwana.

Masz tak wiele problemów z dostrojeniem swojego motocykla, ponieważ próbujesz dostroić go do silnika o połowę mniejszego niż ten, który faktycznie posiadasz.

Dysze główne 113, które zainstalowałeś, są zdecydowanie za małe dla silnika VT1100. Twoje spekulacje w poprzednich postach w tym wątku są dosłownie nieważne i nieważne (to znaczy nieprawidłowe) ze względu na objętości wymagane od powiązanych rozmiarów zaangażowanych w obliczenia.

Nie chcę być niemiły, ale musisz pozbyć się ograniczeń, aby móc iść naprzód z rozwiązywaniem innych problemów, które powodują.
Tak, wciąż mam tę gumę na filtrze powietrza, z wysokim rozpylaczem 113 to jedyny sposób, w jaki mogę sprawić, by motocykl się nie dławił ani nie wyłączał podczas przyspieszania, muszę dostać rozpylacz 180, teoretycznie wkładając większy rozpylacz mogę usunąć gumę z filtra powietrza, aby podczas przyspieszania krążyło więcej powietrza i benzyny i mieć dobrą mieszankę, a także na biegu jałowym można go karbować, ponieważ nie będzie żadnych ograniczeń, ponieważ filtr powietrza, mam nadzieję, że to zadziała, według mnie to by zadziałało.
 
#32 ·
Twoje cewki zapłonowe są w porządku.
Te świece nie są zużyte, są zabrudzone węglem.

Mógłbyś spróbować przejść o kilka zakresów cieplnych wyżej, aby olej/sadza się wypaliły.
W przeciwnym razie musisz naprawić spalanie oleju i problemy z mieszanką, które powodują, że zakrywasz połowę filtra powietrza.
To powoduje zbyt bogatą mieszankę, stąd zabrudzone świece.

Kevin
 
#35 ·
W moim 86 VT1100 rezystory wewnątrz nasadki świecy zapłonowej były brudne. Mój odpalałby i działał dobrze przez około 5 mil, a potem drugi cylinder wypadałby z pracy. Czasami silnik by gasł, ale uruchamiał się po ostygnięciu. W 86 VT1100 wewnątrz nasadki świecy zapłonowej znajduje się rezystor 5K. Zajrzyj do wnętrza nasadki, wykręć śrubę i wyczyść rezystor i uchwyt. Oczyść wnętrze wacikiem i zmontuj ponownie. Spróbuj i zobacz, czy to pomoże. Próbowałem cewek, świec i sprawdziłem akumulator. Teraz już nie ma problemów z tym problemem...
 
#36 ·
W moim 86 VT1100 rezystory wewnątrz nasadki świecy zapłonowej były brudne. Mój odpalałby i działał dobrze przez około 5 mil, a potem drugi cylinder wypadałby z pracy. Czasami silnik by gasł, ale uruchamiał się po schłodzeniu. W 86 VT1100 wewnątrz nasadki świecy zapłonowej znajduje się rezystor 5K. Spójrz do wnętrza nasadki, wykręć śrubę i wyczyść rezystor i uchwyt. Wyczyść wnętrze wacikiem i zmontuj ponownie. Spróbuj i zobacz, czy to pomoże. Próbowałem cewek, świec i sprawdziłem akumulator. Teraz już nie ma problemów z tym problemem...
Czy świece zapłonowe w Twoim VT1100 były również mocno zanieczyszczone węglem, tak jak u OP?