Honda Shadow Forums banner

Bougies

1 reading
19K views 14 replies 11 participants last post by  "Captain D"  
#1 ·
Ik heb de bougies voor mijn motor opgezocht op Partzilla.
2001 VT750 A.C.E.:

NGK
DPR7EA-9
DPR8EA-9
DPR9EA-9

Denso
X22EPR-U9
X24EPR-U9
X27EPR-U9

Ik weet niets over bougies, dus welke is het beste om te gebruiken en heb ik een lange dunwandige 18MM-dop nodig of werkt een normale 18MM-bougiedop?

#2 ·
Niet alle sockets zijn gelijk. De meeste eindigen met het gebruik van de tool die bij de gereedschapsset van de fiets is geleverd. Anderen hebben specifiek een dunwandige socket gekocht om hem passend te krijgen.

Niet veel te weten over bougies. Verschillende lengtes en breedtes. Verschillende materiaalsoorten (koper, platina, iridium, etc.). Sommigen hebben een extra weerstand. De verschillen in de getallen hier duiden op warmtebereiken, of hoe snel de bougie warmte afvoert in de cilinderkop. Meer een 'race'-ding. Ik geloof dat de '8' degene is die 'normaal' is om te krijgen voor reguliere werking, maar probeer dit te dubbelchecken met het nummer op je bestaande exemplaren om zeker te zijn.

Verdomme, Amazon vermeldt zelfs tot een '6' voor de Shadow... 😳 Als je ECHT geïnteresseerd bent...

#3 · (Edited)
Vervang de bougie door naar uw eigen bougiegrootte te kijken. Er zijn verschillende warmtebereiken beschikbaar, afhankelijk van waar de motorfiets in de wereld is geïmporteerd of wat Honda ook besloot. Als u nu een betere koude start wilt, raad ik NGK Iridium bougies aan. Bougies zijn verkrijgbaar bij de meeste grote autozaken, AZone etc.
Bougiesleutel, deze lijkt erg op de originele, aangezien Honda lang geleden bezuinigde en stopte met het leveren van gereedschapssets bij de motorfiets.

#4 ·
De warmtebereiken van buitenlandse bougies zijn het tegenovergestelde van Amerikaanse bougies.
Hoe lager het getal, hoe heter de bougie om afzettingen te verbranden.
De 3 bereiken zijn voor verschillende omstandigheden, maar voor het grootste deel is het middenbereik of wat de handleiding aanbeveelt, het beste om aan vast te houden. Blijf bij NGK, die zijn gemakkelijk te vinden.

Attachments

• Helpful
Reactions: "Captain D"
#5 ·
Ik ga de 4 bougies van mijn 1996 shadow 1100 C2 eruit halen om ze te controleren op hun conditie, en om te zien wat ze me kunnen vertellen over mijn brandstof-luchtmengsel of hoe warm mijn motor draait.

Ik denk niet dat ik ze terug zal plaatsen (tenzij ze in perfecte staat zijn). Ik zal er nieuwe in doen.

Heeft iemand aanbevelingen voor goede bougies om te gebruiken?
Ik heb ze niet nodig om high-performance te zijn, maar een lange levensduur en betrouwbaarheid zijn belangrijker voor mij.

#7 ·
Dus, heeft iemand aanbevelingen voor goede bougies om te gebruiken?
Ik gebruik de standaard (nikkel) NGK bougies en ze gaan ruim twee keer zo lang mee als het door Honda aanbevolen onderhoudsinterval. Iridium gaat langer mee en mogelijk een lichte toename in vermogen, maar je moet ze toch periodiek uitnemen voor onderzoek, dus ik gebruik ze niet.

(1) Zo zien mijn bougies eruit bij 24.000 km, voor het laatst vervangen in 2014 | Honda Shadow Forums

Je wilt de randen van de massa controleren om er zeker van te zijn dat ze vierkant zijn en ervoor zorgen dat de opening niet is toegenomen. Anders belast je de spoelen meer.

#6 ·
NGK is de enige manier!
Gekscherend, er zijn ook anderen, zoals Nippondenso. Goede Japanse bougies.
Maar de fabriek gebruikt NGK omdat ze betrouwbaar zijn, en ik zou ze aanraden.
Andere mensen kunnen hun ervaringen delen.

Attachments

#8 ·
Aangezien Honda "langdurig rijden met hoge snelheid" niet definieert, gebruik ik het standaard warmtebereik dat in mijn handleiding wordt aanbevolen,,,en zoals gewoonlijk NGK-bougies.

#9 ·
Een of twee reserve-bougies zijn iets dat ik altijd bij me heb. Op mijn machines die meer vatbaar zijn voor het vervuilen van bougies dan een Shadow, kan het het verschil betekenen tussen het starten van de motorfiets of het niet starten.

Niets mis met NGK, maar de laatste tijd geef ik het merk uit de VS een kans. Tot nu toe geen klachten.

NGK Champion
DPR7EA-9 RA8HC
DPR8EA-9 RA6HC
DPR9EA-9 RA4HC

Bougies zijn een commodity-artikel. Er is meer om over te discussiëren als het om olie gaat, naar mijn mening. Ik heb een paar van de gimmick-bougies geprobeerd, zoals Bosch Iridium of NGK Laser Double Platinum, en ze deden niets voor me, behalve mijn portemonnee sneller leegmaken. Je kunt de opening niet aanpassen, ze niet vijlen, ze niet met een staalborstel schoonmaken, je kunt er alleen maar een andere kopen. Ik maak mijn oude bougies schoon, stel ze opnieuw af en ze blijven het doen.

Verschillende fabrikanten coderen hun warmtebereiken verschillend. Champion gebruikt hogere getallen voor warmere bougies, terwijl NGK en Denso lagere getallen gebruiken. Champion biedt een paar extra bereiken tussen de aanbiedingen van NGK, hoewel het daadwerkelijk vinden van bepaalde specificatie-bougies een beetje een uitdaging kan zijn.

Image

Onze Honda's dragen een riem en bretels wat betreft het hoogspanningscircuit van de ontsteking. Honda specificeert 5Kohm weerstands-bougies en ze plaatsen een 5Kohm weerstand in ten minste een van de twee bougiekappen op elke cilinder. Dat is 15 Kohm weerstand in lijn. Rijdt er iemand met niet-weerstands-bougies op zijn Shadow? Zijn er nadelen, behalve het proberen om niet-weerstands-bougies te vinden in deze tijd?

#10 ·
Ann's Lincoln verhoogde de MPG van 15 naar 20+ door het vervangen van de bougies...

Image

De bougies zagen er VEEL ERGER uit dan deze,
Dennis

#12 ·
Ja, h13man, daar heb ik het ook vandaan;)

Ik heb het in mijn berichten opgeslagen, twee leden hebben het daar :D
Nietwaar @punxsybob

Ik zal het doorgeven,
Dennis

#14 ·
Ik heb de bougies voor mijn motorfiets opgezocht op Partzilla.
2001 VT750 A.C.E.:

NGK
DPR7EA-9
DPR8EA-9
DPR9EA-9

Denso
X22EPR-U9
X24EPR-U9
X27EPR-U9

Ik weet niets van bougies, dus welke kan ik het beste gebruiken en heb ik een lange, dunwandige 18MM-dop nodig of werkt een normale 18MM-bougiedop?
Mijn 2001 bevatte een gereedschapsset. De lange pijpachtige tool is een bougiedop.

#15 ·
Ik heb de bougies voor mijn motorfiets opgezocht op Partzilla.
2001 VT750 A.C.E.:

NGK
DPR7EA-9
DPR8EA-9
DPR9EA-9

Denso
X22EPR-U9
X24EPR-U9
X27EPR-U9

Ik weet niets over bougies, dus welke kan ik het beste gebruiken en heb ik een lange, dunwandige 18MM-dop nodig of werkt een normale 18MM-bougiedop?
Gelukkig werd mijn Baby geleverd met de standaard gereedschapsset en het bougiegereedschap dat echt goed werkt met een steeksleutelcombo...
Ik gebruik degene die ik heb gemarkeerd ^^ en dat al 178.631,9 mijl