Een of twee reserve-bougies zijn iets dat ik altijd bij me heb. Op mijn machines die meer vatbaar zijn voor het vervuilen van bougies dan een Shadow, kan het het verschil betekenen tussen het starten van de motorfiets of het niet starten.
Niets mis met NGK, maar de laatste tijd geef ik het merk uit de VS een kans. Tot nu toe geen klachten.
NGK Champion
DPR7EA-9 RA8HC
DPR8EA-9 RA6HC
DPR9EA-9 RA4HC
Bougies zijn een commodity-artikel. Er is meer om over te discussiëren als het om olie gaat, naar mijn mening. Ik heb een paar van de gimmick-bougies geprobeerd, zoals Bosch Iridium of NGK Laser Double Platinum, en ze deden niets voor me, behalve mijn portemonnee sneller leegmaken. Je kunt de opening niet aanpassen, ze niet vijlen, ze niet met een staalborstel schoonmaken, je kunt er alleen maar een andere kopen. Ik maak mijn oude bougies schoon, stel ze opnieuw af en ze blijven het doen.
Verschillende fabrikanten coderen hun warmtebereiken verschillend. Champion gebruikt hogere getallen voor warmere bougies, terwijl NGK en Denso lagere getallen gebruiken. Champion biedt een paar extra bereiken tussen de aanbiedingen van NGK, hoewel het daadwerkelijk vinden van bepaalde specificatie-bougies een beetje een uitdaging kan zijn.
Onze Honda's dragen een riem en bretels wat betreft het hoogspanningscircuit van de ontsteking. Honda specificeert 5Kohm weerstands-bougies en ze plaatsen een 5Kohm weerstand in ten minste een van de twee bougiekappen op elke cilinder. Dat is 15 Kohm weerstand in lijn. Rijdt er iemand met niet-weerstands-bougies op zijn Shadow? Zijn er nadelen, behalve het proberen om niet-weerstands-bougies te vinden in deze tijd?