Honda Shadow Forums banner

Bandenmaat

5.3K views 8 replies 8 participants last post by  Troy Jollimore  
#1 ·
Ik vraag me af of ik een kleinere band op mijn 04 saber 1100 kan monteren. De standaardmaat is 170/80/15. Zou het kwaad kunnen als ik er een 140/90/15 op zet?
Ik waardeer alle adviezen, bedankt.

#2 ·
Kleiner gaan veroorzaakt meestal dezelfde problemen als groter gaan. Het zorgt ervoor dat uw motor bij dezelfde snelheid op hogere toeren draait in vergelijking met uw standaard bandenmaat. Maar dat kan een goede zaak zijn, afhankelijk van uw motor en rijomstandigheden.
Ook als uw snelheidsmeter niet door het voorwiel wordt aangedreven, ziet u een verschil in de aangegeven snelheid op de snelheidsmeter.

Eric

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#4 ·
Kleiner gaan veroorzaakt meestal dezelfde problemen als groter gaan. Het zorgt ervoor dat uw motor bij dezelfde snelheid met hogere toerentallen draait in vergelijking met uw standaard bandenmaat. Maar dat kan een goede zaak zijn, afhankelijk van uw motor en rijomstandigheden.
Ook als uw snelheidsmeter niet wordt aangedreven door het voorwiel, zult u een verschil zien in de aangegeven snelheid op de snelheidsmeter.

Eric

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De snelheidssensor op Sabre's zit op het voorwiel.

#7 ·
170 en 160 zijn de breedtematen. 80 en 80 zijn de zijwandhoogte, dus je band is niet groter of kleiner geworden. Dezelfde hoogte band als voorheen.
Niet helemaal correct, de 80 is het percentage van de hoogte tot de breedte, dus een 170 zal iets hoger zijn.

#8 ·
Voor de OP, de standaard bandenmaat werkt uitstekend voor de Sabre en de 1100 ACE T-versnelling, zoals Honda het bedoeld heeft. De reden dat ik dit noemde, is dat de Spirit een hogere versnellingsbak heeft en toch een 170/80-15 gebruikt, waardoor hij minder responsief is. Ik heb de band van mijn Spirit vervangen door een 180/70-15 en was zeer tevreden, maar hij is kleiner dan de 160/80 in diameter. Hier is een bandenmaatcalculator om te helpen: