Zebrałem wszystkie sugestie od innych motocyklistów i moje własne doświadczenia i umieściłem je w tym poście. Mam nadzieję, że pomoże! - Dan
Co sprawdzam, gdy mój motocykl nie chce zapalić?
Silnik motocykla potrzebuje trzech rzeczy, aby uruchomić: akumulatora, paliwa i zapłonu. Każda z tych trzech rzeczy uniemożliwi uruchomienie motocykla. Zajmiemy się każdym z nich, ale pamiętaj, że niektóre z tych informacji mogą nie dotyczyć Twojego konkretnego motocykla.
Chociaż nie możemy zająć się każdym możliwym powodem, dla którego nie chce się uruchomić, możemy omówić podstawowe rzeczy, które możesz sprawdzić samodzielnie, używając tylko podstawowych narzędzi ręcznych.
W każdym przypadku, jeśli nie czujesz się komfortowo z brudzeniem sobie rąk i rozbieraniem rzeczy, umów się z renomowanym mechanikiem, aby nad tym pracował i oszczędź sobie nerwów.
Wielu z nas miało zaćmienie umysłu i przeoczyło tę jedną, naprawdę prostą rzecz; i chociaż mogą się one wydawać oczywiste, zanim przejdziemy do rozwiązywania problemów, jest kilka prostych rzeczy, które powinieneś sprawdzić, zanim zaczniesz rozbierać swój motocykl.
Jeśli motocykl nie chce zapalić, będziesz musiał przeprowadzić dalsze dochodzenie.
AKUMULATOR
Akumulator musi być w pełni naładowany, zwłaszcza jeśli jest nowy. Większość producentów akumulatorów zaleca powolne ładowanie akumulatora przez noc. Jeśli jeszcze go nie masz, ładowarka podtrzymująca lub Battery Tender to dobra inwestycja; podobnie jak niedrogi woltomierz.
Przy wyłączonym silniku akumulator powinien wskazywać w okolicach 12,5 V. Gdy silnik pracuje, musi obracać się z prędkością około 1500 obr./min lub szybciej, zanim zacznie ładować akumulator. Przy wciąż podłączonym woltomierzu zwiększ obroty silnika i powinieneś zobaczyć odczyt około 13,5 V. Jeśli tak jest, układ ładowania działa prawidłowo. Na biegu jałowym motocykl pracuje na akumulatorze, a jeśli pozwolisz mu pracować na biegu jałowym zbyt długo, może to wyczerpać ładunek w akumulatorze, a silnik może zgasnąć.
Jeśli naciśniesz przycisk rozrusznika, a silnik się obraca, ale nie uruchamia się, to problem najprawdopodobniej NIE leży w akumulatorze. Jeśli naciśniesz przycisk rozrusznika i nic się nie dzieje, akumulator może być rozładowany LUB mogłeś zaniedbać zrobienie jednej z podstawowych rzeczy, takich jak włączenie kluczyka lub podniesienie podpórki bocznej.
PALIWO
Upewnij się, że masz świeże paliwo w zbiorniku, a nie jakieś resztki z zeszłorocznego sezonu jeździeckiego. Jeśli nie zamierzasz opróżniać zbiornika na zimę, upewnij się, że używasz jednego z dostępnych w handlu produktów stabilizujących, takich jak Sta-Bil lub Sea Foam.
Jeśli właśnie próbowałeś uruchomić silnik po raz pierwszy od jakiegoś czasu, istnieje możliwość, że gaźniki mogą być zatkane od stania. Odpowiednia ilość Gumout lub Sea Foam może pomóc; ale jeśli nie, prawdopodobnie będziesz musiał wyjąć gaźniki, zdemontować je i wyczyścić z nich brud.
Upewnij się, że kranik paliwa jest ustawiony we właściwej pozycji. Najprawdopodobniej masz pozycję Włączony i Rezerwa na kraniku paliwa. Jeśli w zbiorniku jest mało paliwa, może być konieczne ustawienie kranika paliwa w pozycji Rezerwa. Jeśli zakręciłeś rozrusznikiem, a silnik nie uruchamia się; sprawdź, czy nie zalałeś silnika. Dobrym wskaźnikiem zalania silnika jest wyczuwalny silny zapach benzyny w pobliżu gaźników. Możesz również wyjąć jedną ze świec zapłonowych i sprawdzić elektrody, aby sprawdzić, czy są mokre. Jeśli czujesz zapach benzyny lub elektrody świec zapłonowych są mokre, mogłeś zalać silnik. Jeśli tak jest, upewnij się, że ssanie jest wyłączone, pozwól motocyklowi trochę postać i spróbuj ponownie go uruchomić, tym razem bez dodawania gazu.
Jeśli nie czujesz zapachu benzyny, a świece zapłonowe wyglądają na suche, możesz nie otrzymywać paliwa. Twój zbiornik paliwa może być wyposażony w filtr przewodu paliwowego, albo w pobliżu zespołu kranika paliwa, albo gdzieś w samym przewodzie paliwowym. Sprawdź je, aby upewnić się, że nie są brudne lub zatkane; jeśli tak, wymień je. Twój zbiornik paliwa może również mieć przewód odpowietrzający, który może być zatkany lub ściśnięty. Jeśli tak jest, silnik nie będzie mógł otrzymywać paliwa.
Zdejmij korek wlewu paliwa, a jeśli usłyszysz syczący dźwięk, jakby powietrze było zasysane do zbiornika, problemem może być odpowietrznik. Spróbuj ponownie uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi, natychmiast go wyłącz i rozwiąż problem z odpowietrznikiem. Istnieją doniesienia, że zatkane rurki odpowietrzające spowodowały, że zbiornik paliwa wygiął się lub zapadł z powodu próżni wytworzonej wewnątrz zbiornika paliwa przez zablokowane odpowietrzniki.
Jeśli wszystko wygląda dobrze i masz puszkę płynu rozruchowego lub puszkę ze sprayem do czyszczenia gaźników, możesz spróbować rozpylić niewielką ilość do wlotu powietrza, a następnie spróbować uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi, ale natychmiast zgaśnie, prawdopodobnie otrzymujesz iskrę do świec, ale nie otrzymujesz paliwa do gaźników i być może będziesz musiał je rozebrać i wyczyścić. NIE rozpylaj dalej rzeczy do wlotu powietrza; w ten sposób możesz uszkodzić silnik!
Jeśli nadal nie możesz uruchomić silnika, możesz mieć problemy z zapłonem.
ZAPŁON
Istnieją 2 podstawowe sposoby sprawdzenia, czy świece zapłonowe iskrzą. Możesz pozostawić świecę zapłonową zainstalowaną i wyciągnąć gumową osłonę ze świecy. Włóż śrubokręt do gumowej osłony, upewniając się, że koniec dotyka złącza wewnątrz. Przytrzymaj trzonek śrubokręta w odległości około 1/8 cala od bloku silnika i zakręć silnikiem. Jeśli zapłon wysyła prąd, powinieneś zobaczyć iskry przeskakujące szczelinę między śrubokrętem a silnikiem. Powie Ci to, czy cewka dostarcza iskrę do świec, ale nie powie Ci, czy same świece są uszkodzone, czy nie.
Alternatywną metodą jest wyciągnięcie świecy, sprawdzenie, czy szczelina mieści się w zalecanej specyfikacji producenta, a następnie ponowne podłączenie osłony do świecy. Przytrzymaj elektrodę przy silniku, a następnie zakręć rozrusznikiem i zobacz, czy widzisz iskrę przeskakującą szczelinę świecy. Prawdopodobnie będziesz chciał trzymać przewód świecy zapłonowej szczypcami z gumową rączką, chyba że lubisz być porażony prądem.
Jeśli nie widzisz iskry, możesz mieć problemy z cewką zapłonową lub inne problemy. Znajdź położenie cewki w swoim motocyklu, może znajdować się pod zbiornikiem paliwa i upewnij się, że wszystkie przewody są prawidłowo podłączone.
Używając świeżego paliwa, nowych świec, ssania w pozycji wyłączonej, spróbuj uruchomić silnik. Jeśli nadal nie chce się uruchomić, musisz poszukać rzeczy, które wykraczają poza zakres tego postu. Jeśli Twój motocykl uruchomi się i pozostanie włączony, nadszedł czas, aby świętować i jeździć. Nie oddalaj się jednak zbytnio od domu, na wypadek gdybyś coś przeoczył.
Co sprawdzam, gdy mój motocykl nie chce zapalić?
Silnik motocykla potrzebuje trzech rzeczy, aby uruchomić: akumulatora, paliwa i zapłonu. Każda z tych trzech rzeczy uniemożliwi uruchomienie motocykla. Zajmiemy się każdym z nich, ale pamiętaj, że niektóre z tych informacji mogą nie dotyczyć Twojego konkretnego motocykla.
Chociaż nie możemy zająć się każdym możliwym powodem, dla którego nie chce się uruchomić, możemy omówić podstawowe rzeczy, które możesz sprawdzić samodzielnie, używając tylko podstawowych narzędzi ręcznych.
W każdym przypadku, jeśli nie czujesz się komfortowo z brudzeniem sobie rąk i rozbieraniem rzeczy, umów się z renomowanym mechanikiem, aby nad tym pracował i oszczędź sobie nerwów.
Wielu z nas miało zaćmienie umysłu i przeoczyło tę jedną, naprawdę prostą rzecz; i chociaż mogą się one wydawać oczywiste, zanim przejdziemy do rozwiązywania problemów, jest kilka prostych rzeczy, które powinieneś sprawdzić, zanim zaczniesz rozbierać swój motocykl.
• Kranik paliwa jest włączony i w zbiorniku jest paliwo
• Kluczyk zapłonu jest w pozycji Włączony lub Uruchom
• Wyłącznik awaryjny jest w pozycji Uruchom
• Podpórka boczna jest podniesiona
• Skrzynia biegów jest na luzie
Jeśli motocykl nie chce zapalić, będziesz musiał przeprowadzić dalsze dochodzenie.
AKUMULATOR
Akumulator musi być w pełni naładowany, zwłaszcza jeśli jest nowy. Większość producentów akumulatorów zaleca powolne ładowanie akumulatora przez noc. Jeśli jeszcze go nie masz, ładowarka podtrzymująca lub Battery Tender to dobra inwestycja; podobnie jak niedrogi woltomierz.
Przy wyłączonym silniku akumulator powinien wskazywać w okolicach 12,5 V. Gdy silnik pracuje, musi obracać się z prędkością około 1500 obr./min lub szybciej, zanim zacznie ładować akumulator. Przy wciąż podłączonym woltomierzu zwiększ obroty silnika i powinieneś zobaczyć odczyt około 13,5 V. Jeśli tak jest, układ ładowania działa prawidłowo. Na biegu jałowym motocykl pracuje na akumulatorze, a jeśli pozwolisz mu pracować na biegu jałowym zbyt długo, może to wyczerpać ładunek w akumulatorze, a silnik może zgasnąć.
Jeśli naciśniesz przycisk rozrusznika, a silnik się obraca, ale nie uruchamia się, to problem najprawdopodobniej NIE leży w akumulatorze. Jeśli naciśniesz przycisk rozrusznika i nic się nie dzieje, akumulator może być rozładowany LUB mogłeś zaniedbać zrobienie jednej z podstawowych rzeczy, takich jak włączenie kluczyka lub podniesienie podpórki bocznej.
PALIWO
Upewnij się, że masz świeże paliwo w zbiorniku, a nie jakieś resztki z zeszłorocznego sezonu jeździeckiego. Jeśli nie zamierzasz opróżniać zbiornika na zimę, upewnij się, że używasz jednego z dostępnych w handlu produktów stabilizujących, takich jak Sta-Bil lub Sea Foam.
Jeśli właśnie próbowałeś uruchomić silnik po raz pierwszy od jakiegoś czasu, istnieje możliwość, że gaźniki mogą być zatkane od stania. Odpowiednia ilość Gumout lub Sea Foam może pomóc; ale jeśli nie, prawdopodobnie będziesz musiał wyjąć gaźniki, zdemontować je i wyczyścić z nich brud.
Upewnij się, że kranik paliwa jest ustawiony we właściwej pozycji. Najprawdopodobniej masz pozycję Włączony i Rezerwa na kraniku paliwa. Jeśli w zbiorniku jest mało paliwa, może być konieczne ustawienie kranika paliwa w pozycji Rezerwa. Jeśli zakręciłeś rozrusznikiem, a silnik nie uruchamia się; sprawdź, czy nie zalałeś silnika. Dobrym wskaźnikiem zalania silnika jest wyczuwalny silny zapach benzyny w pobliżu gaźników. Możesz również wyjąć jedną ze świec zapłonowych i sprawdzić elektrody, aby sprawdzić, czy są mokre. Jeśli czujesz zapach benzyny lub elektrody świec zapłonowych są mokre, mogłeś zalać silnik. Jeśli tak jest, upewnij się, że ssanie jest wyłączone, pozwól motocyklowi trochę postać i spróbuj ponownie go uruchomić, tym razem bez dodawania gazu.
Jeśli nie czujesz zapachu benzyny, a świece zapłonowe wyglądają na suche, możesz nie otrzymywać paliwa. Twój zbiornik paliwa może być wyposażony w filtr przewodu paliwowego, albo w pobliżu zespołu kranika paliwa, albo gdzieś w samym przewodzie paliwowym. Sprawdź je, aby upewnić się, że nie są brudne lub zatkane; jeśli tak, wymień je. Twój zbiornik paliwa może również mieć przewód odpowietrzający, który może być zatkany lub ściśnięty. Jeśli tak jest, silnik nie będzie mógł otrzymywać paliwa.
Zdejmij korek wlewu paliwa, a jeśli usłyszysz syczący dźwięk, jakby powietrze było zasysane do zbiornika, problemem może być odpowietrznik. Spróbuj ponownie uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi, natychmiast go wyłącz i rozwiąż problem z odpowietrznikiem. Istnieją doniesienia, że zatkane rurki odpowietrzające spowodowały, że zbiornik paliwa wygiął się lub zapadł z powodu próżni wytworzonej wewnątrz zbiornika paliwa przez zablokowane odpowietrzniki.
Jeśli wszystko wygląda dobrze i masz puszkę płynu rozruchowego lub puszkę ze sprayem do czyszczenia gaźników, możesz spróbować rozpylić niewielką ilość do wlotu powietrza, a następnie spróbować uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi, ale natychmiast zgaśnie, prawdopodobnie otrzymujesz iskrę do świec, ale nie otrzymujesz paliwa do gaźników i być może będziesz musiał je rozebrać i wyczyścić. NIE rozpylaj dalej rzeczy do wlotu powietrza; w ten sposób możesz uszkodzić silnik!
Jeśli nadal nie możesz uruchomić silnika, możesz mieć problemy z zapłonem.
ZAPŁON
Istnieją 2 podstawowe sposoby sprawdzenia, czy świece zapłonowe iskrzą. Możesz pozostawić świecę zapłonową zainstalowaną i wyciągnąć gumową osłonę ze świecy. Włóż śrubokręt do gumowej osłony, upewniając się, że koniec dotyka złącza wewnątrz. Przytrzymaj trzonek śrubokręta w odległości około 1/8 cala od bloku silnika i zakręć silnikiem. Jeśli zapłon wysyła prąd, powinieneś zobaczyć iskry przeskakujące szczelinę między śrubokrętem a silnikiem. Powie Ci to, czy cewka dostarcza iskrę do świec, ale nie powie Ci, czy same świece są uszkodzone, czy nie.
Alternatywną metodą jest wyciągnięcie świecy, sprawdzenie, czy szczelina mieści się w zalecanej specyfikacji producenta, a następnie ponowne podłączenie osłony do świecy. Przytrzymaj elektrodę przy silniku, a następnie zakręć rozrusznikiem i zobacz, czy widzisz iskrę przeskakującą szczelinę świecy. Prawdopodobnie będziesz chciał trzymać przewód świecy zapłonowej szczypcami z gumową rączką, chyba że lubisz być porażony prądem.
Jeśli nie widzisz iskry, możesz mieć problemy z cewką zapłonową lub inne problemy. Znajdź położenie cewki w swoim motocyklu, może znajdować się pod zbiornikiem paliwa i upewnij się, że wszystkie przewody są prawidłowo podłączone.
Używając świeżego paliwa, nowych świec, ssania w pozycji wyłączonej, spróbuj uruchomić silnik. Jeśli nadal nie chce się uruchomić, musisz poszukać rzeczy, które wykraczają poza zakres tego postu. Jeśli Twój motocykl uruchomi się i pozostanie włączony, nadszedł czas, aby świętować i jeździć. Nie oddalaj się jednak zbytnio od domu, na wypadek gdybyś coś przeoczył.