Honda Shadow Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 88 Posts
Rower nie chce odpalić...

Witajcie wszyscy,

Ponownie publikuję to z powodu braku odpowiedzi...

Mój VT700C z 1987 roku ma problemy z uruchomieniem, gdy temperatura na zewnątrz jest niższa niż przyjemna. Nie mogłem uruchomić motocykla pewnego wieczoru około tydzień temu, ale następnego dnia, gdy temperatura wynosiła około 20 stopni Celsjusza, odpalił natychmiast. Dziś rano jest wietrznie i chłodno (jak na standardy Los Angeles), i po kilku próbach motocykl nie chce odpalić.

Jestem zupełnie nowy w temacie motocykla i ogólnie motocyklizmu. Czy to normalna rzecz we wszystkich motocyklach? A może normalna rzecz w starszych motocyklach? Nie zawsze mogę liczyć na idealną pogodę, nawet w południowej Kalifornii, nie mam garażu, więc co mogę zrobić?

Każda pomoc byłaby bardzo mile widziana.
 
Potrzebuję pomocy

Jeździłem dziś do pracy i z powrotem moim '01 Shadow 750 ACE - jak zwykle bez problemów. Później wsiadłem na niego i nie chciał odpalić. Wszystkie kontrolki, klakson itp. działają dobrze. Rozrusznik w ogóle się nie obraca. Jestem pewien, że rozrusznik w ogóle nie dostaje zasilania. Sprawdziłem wszystkie przełączniki, podpórkę boczną itp. bezskutecznie. Zauważyłem w końcu, że reflektor również nie działa. Wyjąłem reflektor i żarówka wygląda dobrze. Sprawdziłem akumulator i 12,5 V, więc jest dobrze. Nie wiem, czego szukać dalej. Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana.
 
Jeszcze jedna rzecz... ważna

Każdy tutaj pomija oczywistość. Jeszcze jedna BARDZO WAŻNA rzecz do sprawdzenia, gdy Twój rower nie chce odpalić. ....... Czy stan Twojego PORTFELA/TOREBKIwidzisz, nawet to zrobiłem neutralnym płciowo.
 
Save
Dodaj do baterii

Wygląda na to, że sporo osób ma problemy z uruchomieniem motocykla, ale rozrusznik się kręci. Upewnij się, że przetestujesz akumulator, aby sprawdzić, czy panele w środku nie są uszkodzone. Możesz to sprawdzić, sprawdzając napięcie podczas próby uruchomienia. Jeśli napięcie akumulatora spadnie poniżej 10 V, akumulator najprawdopodobniej jest uszkodzony.
Nie pomaga, jeśli ma 12,8 V, gdy nie jest używany, ponieważ nie może przyjąć obciążenia.

Wystarczy podłączyć multimetr do akumulatora, położyć go na siedzeniu i spróbować uruchomić.
 
Kilka komentarzy na 2 różnych wątkach.

Główny post był fantastyczny i wszyscy powinniśmy go wydrukować, ale było jedno drobne pominięcie. Kiedy wyjmiesz wtyczkę, sprawdź zapłon, uziemiając korpus wtyczki i kręcąc, upewnij się, że jest to z dala od otworu na wtyczkę. Jeśli paliwo jest rzeczywiście dostarczane, a iskra jest obecna, wystrzeli wspaniały płomień z otworu na iskrę. Tak mi powiedziano. W takim przypadku wtyczka z jakiegoś powodu nie zapaliłaby mieszanki pod ciśnieniem. Bez ciśnienia to był cholernie ładny pokaz.

Instrukcja mówi, aby wyłączyć silnik kluczykiem. Myślę, że powodem jest to, że jeśli użyjesz wyłącznika zapłonu, możesz zapomnieć kluczyka i rozładować akumulator przez reflektor. Kiedyś miałem źle ustawiony wyłącznik zapłonu, ale byłem akurat u dealera. Wróciłem do środka po pomoc i to pierwsza rzecz, którą sprawdzają.
 
Zapomniałem o jednej rzeczy - przy dwóch okazjach, w odstępie około 3 lat, miałem sytuację, że motocykl (99 shadow spirit 1100) ładnie kręcił, ale nie odpalał. W obu przypadkach była to stara bateria. Prawie wygląda to na problem z paliwem, ale to bateria. Wytrzymują około 3 lata. Kropka.
 
Jedna poprawka. Standardowa mądrość głosi, że jeśli silnik kręci, akumulator jest dobry. Podobno, jeśli akumulator ma wystarczająco dużo mocy, aby uruchomić rozrusznik, to powinien mieć wystarczająco dużo mocy, aby zasilić iskrę.

Dwa razy stwierdziłem, że silnik kręcił, ale nowy (i naładowany) akumulator rozwiązał problem. W tamtym czasie akumulatory miały około 3 lata. Jeżdżę '99 Shadow Spirit i ma już trzeci akumulator przy przebiegu 44 000 mil.

Istnieją dwa możliwe wyjaśnienia. Po pierwsze, rozrusznik obniża napięcie akumulatora na tyle, że układ zapłonowy nie działa. Po drugie, układ zapłonowy w niektórych motocyklach nie jest włączany, chyba że obroty silnika przekraczają pewien próg (150 obr./min?). Przeczytałem to gdzieś (tutaj?), i myślę, że zapobiega to cofaniu płomienia podczas uruchamiania.

Bez względu na przyczynę, kręcący silnik może nadal potrzebować nowego akumulatora.
 
ElBando said:
Jeśli jeździsz Goldwingiem, sprawdź przycisk wsteczny, jeśli zostanie przypadkowo naciśnięty, rozrusznik się nie włączy.
Sprawdź również czujnik TIP, nie jestem pewien w jakich latach był, ale mój wujek GL1500 miał jeden i powodował wszelkiego rodzaju dziwne problemy.
 
Save
rower nie chce się uruchomić

mam 84 shadow vt500 i nie chce się uruchomić. 3 dni temu jechał dobrze, a kiedy próbowałem nim jechać wczoraj, nie chciał się uruchomić. Akumulator był rozładowany, więc podłączyłem moją ładowarkę podtrzymującą na 2 V na noc i teraz akumulator jest dobry, ale nadal nie chce się uruchomić. Zrobiłem test zapłonu i widziałem wyskakujące iskry, a filtr powietrza jest dobry. Benzyna ma tydzień. Kiedy próbuję go uruchomić, słyszę tylko klikanie (jak elektryczny dźwięk tykania), ale nie ma obrotu. Myślę, że może też spalać olej, ponieważ sprawdziłem i było go bardzo mało. Przyjaciel wspomniał coś o nagromadzeniu węgla powodującym problemy z rozrusznikiem, ponieważ działa, gdy go uruchamiam. Czy to może być problem z rozrusznikiem?
 
Nie jestem pewien, czy bateria jest dobra. Nawet jeśli zmierzysz napięcie 12,6, to wcale nie oznacza, że ma ona jeszcze zdolność do zasilania rozrusznika. Klikanie to prawdopodobnie przekaźnik rozrusznika, który pobiera znacznie mniej prądu niż silnik rozrusznika. Pełne rozładowanie jest bardzo szkodliwe dla akumulatora. Ile lat ma akumulator?
 
Save
Przerywany problem z zapłonem

Czytałem posty na tym forum i jestem pod wrażeniem przyjazności i chęci pomocy wszystkich tutaj obecnych.
Mam nowy (dla mnie) model 2001 ACE 750 Deluxe, który ma przerywane problemy z zapłonem. Przeczytałem posty tutaj i nie mogę znaleźć takiego, który omawia moją dokładną sytuację.
Przekręcam kluczyk, włączam wyłącznik zapłonu i (na luzie) naciskam przycisk. Brak dźwięku, ale światła migają, wskazując na kontakt (?). To samo, gdy jest na biegu i sprzęgło jest wciśnięte. Przełączanie wyłącznika zapłonu nie ma żadnego efektu. Ostatecznie, po zabawie wszystkimi elementami sterującymi i wkładaniu i wyjmowaniu motocykla z biegu, odpala od razu. Jak dotąd. Połączenia akumulatora są dobre, ale czy słaby akumulator może to powodować? Zły wyłącznik zapłonu?
Byłbym wdzięczny za poradę, od czego zacząć. Nie jestem jeszcze zbyt zorientowany mechanicznie, ale kupiłem Clymers i jestem gotów spróbować wszystkiego. Znowu, jest to bardzo przerywane, więc nie jestem pewien, jak to odtworzyć do woli, co utrudnia mi ustalenie, od czego zacząć.
 
Save
Nie śmiejcie się chłopcy i dziewczęta, ponieważ te rzeczy przydarzyły mi się (jestem pewien, że innym też) więcej niż raz przy każdym głupim zdarzeniu i zawsze prawie mnie przerażały! :oops:

1. Uruchom przełącznik.

2. Brak paliwa.

3. Nawet gdy w zbiorniku chlupocze benzyna po przełączeniu na rezerwę (szczególnie to).

Ale z każdym razem powoli przestaję panikować. :lol:
 
up4fishin

Zwłaszcza gdy jesteś na biegu, podpórka musi być podniesiona. To także jeden z przełączników, który może powodować problemy.
 
więcej informacji

Dzięki za odpowiedzi. Doświadczyłem tego jeszcze kilka razy i wierzę, że jest to związane z wyłącznikiem zapłonu. Czy one się psują? Eksperymentowałem, używając wyłącznika zapłonu tylko wtedy, gdy jestem w domu (i wyłączając go kluczem, gdy mnie nie ma). Nie miałem żadnych problemów, jeśli wyłączam go kluczem. Do tej pory, jeśli kilka razy przełączę wyłącznik zapłonu, to w końcu zadziała. Jeszcze raz, czy one się psują? :?:
 
Save
Mam dokładnie ten sam problem co up4fishin. Naciskam przycisk startu "po włączeniu kluczyka na wyłączniku zapłonu w pozycji run i na luzie", reflektor przygasa, ale brak reakcji. Jeśli tam siedzę i bawię się przyciskiem startu kilka razy, czasami kliknie i bardzo rzadko zakręci i odpali po wciśnięciu przycisku z frustracji. Sprawdziłem akumulator i faktycznie zdjąłem przepustnicę i spryskałem preparatem do czyszczenia styków wyłącznik zapłonu i przycisk startu, złożyłem z powrotem i nadal nie działa. Chyba powinienem znowu zdjąć przepustnicę i spróbować sprawdzić ciągłość. Czy przełączniki rozrusznika tak się psują? Próbowałem też śledzić kable, myślę, że mógłbym to zrobić bardziej ekstremalnie. Ale jeśli nikt tego nie wie, to nie będę. Sprawdziłem również bezpieczniki. POMOCY
 
Nie wiem, czy ktoś inny to powiedział, ale spróbuj

WYŁĄCZNIK ZAPŁONU!


Nie potrafię ci powiedzieć, ile razy go trąciłem lub czy jakiś żartowniś go dotknął, a potem chcę uruchomić swój motocykl, myśląc o wszystkich złych rzeczach, które prawdopodobnie się zepsuły, podczas gdy wszystko, co było nie tak, to cholerny wyłącznik zapłonu na kierownicy.
 
Rower nagle przestał działać - Proszę o pomoc???!!!!

2007 Shadow Spirit C2, 2300 mil na liczniku. Oryginalny właściciel. Ostatnio myłem rower, ale ostrożnie wokół elementów elektrycznych, jak zawsze. Rano odpalił bez problemu. Przejechałem 3-4 mile do stacji benzynowej, wyłączyłem rower i zatankowałem do pełna. Odpalił bez problemu. Jechałem drogą z prędkością 60 mil na godzinę. Kilka mil od stacji rower zaczął się wahać i szarpać przerywanie, jak wtedy, gdy czas przełączyć na rezerwę, i w końcu silnik całkowicie się zatrzymał.

Nie trzeba dodawać, że liczne próby ponownego uruchomienia zakończyły się rozładowanym akumulatorem, który teraz jest w domu na ładowarce. Rower jest około 3-5 mil od domu i nie chcę go holować z powodu czegoś prostego. Sprawdziłem dwukrotnie, czy paliwo jest włączone, wyłącznik zapłonu i zapłon w prawidłowych pozycjach. Nie miałem problemów z uruchomieniem na stacji benzynowej. Planuję wyciągnąć świece i sprawdzić ich stan, gdy akumulator będzie gotowy do ponownego uruchomienia. Zastanawiam się tylko, czy ktoś miał ten problem - kiedy rower działał dobrze, a potem nagle się zatrzymał? Jakieś sugestie, co mogło nagle pójść nie tak lub co sprawdzić dalej?

Wszelka pomoc mile widziana.

Dzięki.
 
21 - 40 of 88 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.