Honda Shadow Forums banner

Honda richtingaanwijzer bedradingsschema

2 reading
52K views 11 replies 11 participants last post by  Grampa Joe  
#1 ·
Voor het geval iemand er een wil, hier is een typisch Honda bedradingsschema. Ik heb mijn 2000 Honda Shadow Spirit VT1100C als leidraad gebruikt, maar alle Honda's (evenals andere merken) gebruiken dezelfde circuitlogica.

Chuck

Attachments

#2 ·
Voor het geval iemand er een wil, hier is een typisch Honda bedradingsschema. Ik gebruikte mijn 2000 Honda Shadow Spirit VT1100C als leidraad, maar alle Honda's (evenals andere merken) gebruiken dezelfde circuitlogica.

Chuck
Als de ultra nieuwsgierige persoon, wat betekenen PR, PO, PL en W in het schema? Vanwege een blessure aan mijn linkerhand moest ik de claxon, richtingaanwijzer en groot/dimlicht bedieningselementen naar de rechterkant verplaatsen, met behulp van standaard tuimel- en drukknopschakelaars, op mijn 2007 VT750DC Shadow Spirit. Voor de richtingaanwijzers heb ik een 6-pins DPDT Aan-Uit-Aan verlichte tuimelschakelaar. De signalen werken prima, maar ik probeer erachter te komen hoe ik de standaard amberkleurige stadslichten kan laten werken zoals ze deden met de fabrieksschakelaar die rechtsonder in uw schema wordt getoond. Zie bijgevoegde foto's van de schakelaar.

Attachments

#8 ·
Als de ultra nieuwsgierige type, wat betekenen PR, PO, PL en W in het diagram?
PO is de hete voor de Running lights.
Ik geloof dat in de VS de amberkleurige lichten constant branden. Dus als je een richtingsverandering wilt aangeven, moet Running Light Right (PR of lichtblauwe en witte draad) uitgeschakeld worden, zodat het rechts kan beginnen te knipperen via de lichtblauwe draad.
PL is Running Light Left. Hetzelfde als voor rechts maar dan in oranje/wit.
In Europa zijn de running lights geen vereiste en kunnen ze losgekoppeld blijven.
Het aangeven van de richting rechts betekent rechts running uit, links running aan en knipperlicht rechts aan.

W is ook de live, maar dan voor de knipperlichten.
W komt van het knipperrelais (grijze draad).
PO komt van wat er naast het knipperrelais getekend is. (Bruine en witte draad).

In Europa zijn de running lights geen vereiste dus ik heb geen idee wat het andere element is. Het is wel aan de zekeringen bevestigd. Waarschijnlijk ook een relais?

#5 ·
Ik geloof dat de Pl en PR parkeerlicht links en rechts vooraan zijn, aangezien ze uit moeten gaan wanneer de knipperlichtcontacten worden ingeschakeld. De PO ziet eruit als de batterijvoeding, maar ik weet niet zeker waarom het PO heet.
De W is de voeding van de zekering via het knipperrelais naar de schakelaar. Misschien betekent het "WINKERS"???

#11 ·
Ik heb dezelfde problemen met mijn 94 shadow vt1100c. Ik heb de originele signalen afgeknipt om aftermarket LED-kogels te installeren. Helaas hebben
deze maar 2 draden. Dat is makkelijk voor de achterkant... een hele opgave voor de voorkant, want ik heb geen idee hoe ik de running lights terugkrijg.
Weet niet eens zeker of ze verplicht zijn in Louisiana.

#12 ·
Het korte antwoord is: Met jouw opstelling kun je de running lights niet terugkrijgen. Je hebt 3 draden nodig: richtingaanwijzerstroom, stroom voor de running lights en aarde. Met slechts 2 draden kun je ofwel running lights ofwel richtingaanwijzers hebben, maar niet beide.