Honda Shadow Forums banner

Hoe u een spanningsregelaar/gelijkrichter test

5 reading
8.2K views 6 replies 6 participants last post by  squidchief  
#1 ·

@Spiritman Ik hoop dat ik hier geen regel overtreed, maar deze vraag komt hier vaak voor. Ik dacht dat dit een behoorlijk goede tutorial was.

#7 ·
Alles is in orde, Chief.
Partzilla heeft vaak een aantal behoorlijk leerzame video's en om de een of andere reden kom ik ze tegen net nadat ik hier op het forum threads over hetzelfde onderwerp zie. Ik wilde gewoon niet op de tenen staan en het laten lijken alsof ik reclame maakte voor een detailhandelsbedrijf.

Ze hadden er een tijdje geleden een over het verschil en de noodzaak om een carburateur schoon te maken in plaats van te reviseren. Goed spul, en op tijd. We weten allemaal dat we, nu het weer warmer wordt, binnenkort threads zullen zien van mensen die zich afvragen waarom hun motoren traag lopen en denken dat ze hun carburateurs moeten strippen en opnieuw moeten opbouwen.

#4 ·
Ik had een keer een defecte regelaar, ik heb hem gecontroleerd... Bedankt @squidchief Laten we RIJDEN, Dennis Vis bakken morgen > Poker Run zaterdag > Jullie MOETEN KOMEN

#6 ·
Een nuttige post? De dingen gaan hier bergafwaarts...SNEL! Breek uit...de BAN HAMMER! 😄
Ik neem aan dat ik de oorzaak ben van de bergafwaartse gang van zaken.

Volt = PUSH.
AC = Diodes vangen beide golven op. Denk aan volledige golf-halve golf.
VR = Alles onder 14,7 V en lager wordt beschouwd als een goede werkspanning/regelaar.

Er zijn slechts 3 jobbers voor de laadlus. Zeer eenvoudig te diagnosticeren door de voltmeter op de batterij te houden om elke jobber te lezen;
1. Een belastingstest op de batterij. Start hem, de volt moet 11 V [voor de lol] dalen en terugkeren naar de statische waarde, wat aangeeft dat de batterij de volt kan vasthouden en herstellen. Als het bij het starten daalt tot 9 V, betekent dit klik-klik en kan het de volt niet vasthouden.
2. Een statortest is bij de accukabels en toont dezelfde volt als bij stilstand - niet draaiend, wat betekent dat er geen AC-uitgang is.
3. Een VR is rommel als je ziet dat de spanning 15+ V en hoger overschrijdt.

Homme hier thuis wisselt de kabels niet heen en weer en verwijdert ook geen connectoren van de jobbers. Verkort de tijd heel snel als je WATT weet waar je naar moet zoeken.

Groeten,
NOLTT