Honda Shadow Forums banner

Bedrading van het contactslot

1 reading
28K views 9 replies 4 participants last post by  Troy Jollimore  
#1 ·
Ik heb een 05 shadow 750 aero en ik heb net een nieuwe contactschakelaar gekocht om erop te zetten en de draden die van de motorfiets komen, zijn een vrouwelijke stekker met drie draden, een rode, een blauwe met een oranje streep en een rode met een zwarte streep. De nieuwe die binnenkwam is een vrouwelijke stekker met vijf draden, een rode, een bruine met een witte streep, twee zwarte en een zwarte met een witte streep. Kan iemand mij vertellen hoe ik de nieuwe contactschakelaar weer op de motorfiets kan aansluiten? Bij voorbaat dank

#2 ·
Je moet een aftermarket-schakelaar hebben, maar hier zijn de 3 draden die je nodig hebt.
Hier is het diagram.

#3 ·
Werd de schakelaar geleverd met een soort instructies? Heeft hij meer dan de standaard Uit- en Aan-posities? Als je een multimeter hebt, kun je testen tussen de rode draad op de schakelaar (die meestal universeel is voor stroom) en elk van de andere draden op continuïteit wanneer de schakelaar is ingeschakeld. Dan kun je de twee draden selecteren die je wilt (die continuïteit vertoonden) om aan de twee draden op de fiets te splitsen die niet rood zijn.

#9 ·
Zat er een soort instructies bij de schakelaar? Heeft hij meer dan de standaard Uit- en Aan-posities? Als je een multimeter hebt, kun je testen tussen de rode draad op de schakelaar (die meestal universeel is voor stroom) en elk van de andere draden op continuïteit wanneer de schakelaar is ingeschakeld. Dan kun je de twee kiezen die je wilt (die continuïteit vertoonden) om aan de twee draden op de fiets te splitsen die niet rood zijn.
Ik heb dezelfde aftermarket contactschakelaar met 5 draden gekregen, waarvan ik voor de continuïteit heb getest dat alleen de bruine draad continuïteit vertoonde, afgezien van de batterijdraad. Terwijl de andere 3 draden helemaal geen continuïteit hebben.
De enige optie die ik heb om hem passend te maken, is om een andere draad aan het soldeerpunt van de bruine draad te solderen om twee draden met continuïteit te hebben wanneer de schakelaar aan staat.
Ik hoop dat ik het juiste heb gedaan😅

#7 ·
Bevestigend! Rood brengt de stroom van de batterij/hoofdzekering naar het contactslot en stuurt deze naar alle vier uitgangen wanneer de sleutel wordt omgedraaid. Als de sleutel een tweede stand had, hadden we meer moeten testen.

Natuurlijk, als je de stekkers gebruikt, zorg er dan voor dat die connectoren overeenkomen! LOL…

#8 ·
Dit zou hetzelfde moeten zijn als dat van jou. En de blauwe draad is een apart circuit naar de zekering van de ventilator.

Attachments