Honda Shadow Forums banner

VLX 600 Carburateur Anatomie

Tags
carb help
9.5K views 13 replies 3 participants last post by  axman88  
#1 ·
Ik heb een nieuwe Chinese carburateur gekocht om de standaard carburateur op mijn motor te vervangen. Ik heb problemen met het identificeren waar de twee aansluitingen op deze foto naartoe gaan. Ik weet dat er een naar de radiator gaat en kan zien welke dat is op de standaard carburateur, maar deze zitten naast elkaar en ik weet niet genoeg van carburateurs om te weten welke naar de radiator gaat. Alle hulp zou worden gewaardeerd. Bedankt

Attachments

#2 ·
Die 2 pijpen met plastic doppen zien eruit als foto's die ik heb gezien van de brandstofinlaat.
Haal de doppen eraf en blaas erin en kijk of de lucht in de vlotterkamer door de vlotterklep naar buiten komt.
Zo niet, dan is geen van beide voor koelvloeistof!

Attachments

• Like
Reactions: Spix
#3 ·
Die 2 buizen met plastic doppen zien eruit als foto's die ik heb gezien van de brandstofinlaat.
Haal de doppen eraf en blaas erin en kijk of de lucht in de vlotterkamer door de vlotterklep naar buiten komt.
Zo ja, dan is geen van beide voor koelvloeistof!
Ik kan de brandstofleiding identificeren, dus ik ben er vrij zeker van dat deze niet voor brandstof zijn. Ze zitten beide aan de zijkant van de vlotterkamer, dus ik zal proberen er lucht in te blazen, zoals je zegt, en kijken of ze verbonden zijn. Ik laat je later vandaag weten wat ik ontdek.

#4 ·
Ik heb die niet op mijn fiets, dus ik gokte maar naar de foto, maar je hebt gelijk, want ik zag deze video en die laat zien waar de vlotterklep aan de andere kant van de kom zit.

Ik denk ook niet dat het uitmaakt in welke richting de koelvloeistof daar doorheen stroomt, tenzij de slangen maar op één manier passen.
Circuleren ze alleen koelvloeistof in die fitting, of stroomt het rond andere delen van het carburateurhuis?
Gewoon mijn nieuwsgierigheid naar hoe ze werken.

Attachments

• Like
#5 ·
Het diagram toont dat de koelvloeistof eerst naar het inlaatspruitstuk gaat, dan in de bodem en uit de zijkant van de carburateur, maar ik herinner me dat de OEM-carburateur twee afzonderlijke nippels had, en de afbeelding die je hebt geplaatst lijkt twee nippels op dezelfde buis te hebben.
Image

Je bent misschien het eerste forumlid dat deze aftermarket carburateur in handen krijgt. Dit is een relatief nieuwe zaak. Ik herinner me niet dat er aftermarket opties waren toen ik nog maar een jaar geleden zocht. Ik ben blij te zien dat iemand in het marktvacuĂĽm is gestapt. Dit zou ook de opgeblazen prijs voor OEM-carburateurs moeten verlagen.

Kun je meer foto's vanuit verschillende hoeken plaatsen? Een link naar de bron waar je het hebt gekocht? Welke sproeiers zijn geĂŻnstalleerd?

#6 ·
Die video die ik zag was eigenlijk een 2006 600, dus misschien hebben ze in het volgende jaar of zo het ontwerp van de koelvloeistofleidingen veranderd naar die van die nieuwe carburateur.

• Like
#7 ·
Ik vond deze foto, die ik me herinner als geĂŻnstalleerd op mijn 2001.
Image

Ik heb er niet te veel over nagedacht toen ik de carburateur eraf had om schoon te maken, maar nu denk ik dat er misschien GEEN interne koelmiddelkanalen in de carburateur zitten, en dat het koelmiddel gewoon die haakse blokfitting verwarmt, die op zijn beurt de carburateurbehuizing verwarmt door geleiding. Als dit waar is, zou het aftermarket-ontwerp net zo goed moeten werken, hoewel de warmteoverdrachtseigenschappen van de legering anders zouden kunnen zijn en de nippels vrijwel zeker brozer en minder sterk zullen zijn dan messing. De stroomrichting zou helemaal niet uitmaken, denk ik.

Ik heb gelezen dat mensen de koelmiddelverbindingen van de carburateur op hun VLX'en losgekoppeld hebben en geen nadelige gevolgen hebben gemeld, maar zo velen van ons zijn mooiweerrijders, en dat soort externe omgevingsgegevens komt bijna nooit voor bij dit soort rapporten.

De koelmiddelleidingen zouden de carburateur moeten VERWARMEN, en ik denk dat het verwarmen van het spruitstuk nog belangrijker is om te voorkomen dat brandstof daar condenseert en ongelijke A/F-verhoudingen veroorzaakt tussen de voor- en achtercilinders met de enkele carburateur. Men ziet koelmiddelleidingen naar carburateurs en spruitstukken op veel schema's voor sneeuwscooters en ATV's die zeker bij koud weer worden bereden.

#9 ·
Ik vond deze foto, die ik me herinner als geĂŻnstalleerd op mijn 2001.
View attachment 307978

Ik heb er niet te veel over nagedacht toen ik de carburateur eraf had om schoon te maken, maar nu denk ik dat er misschien GEEN interne koelmiddelkanalen in de carburateur zitten, en dat het koelmiddel gewoon die haakse blokfitting verwarmt, die op zijn beurt het carburateurhuis verwarmt door geleiding. Als dit waar is, zou het aftermarket-ontwerp net zo goed moeten werken, hoewel de warmteoverdrachtseigenschappen van de legering anders kunnen zijn en de nippels vrijwel zeker brozer en minder sterk zullen zijn dan messing. De stroomrichting zou er naar mijn mening helemaal niet toe moeten doen.

Ik heb gelezen dat mensen de koelmiddelverbindingen van de carburateur op hun VLX'en losgekoppeld hebben en geen nadelige gevolgen hebben gemeld, maar zoveel van ons zijn mooiweerrijders, en dat soort externe omgevingsgegevens komt bijna nooit met dit soort rapporten.

De koelmiddelleidingen zouden er moeten zijn om de carburateur te VERWARMEN, en ik denk dat het verwarmen van het spruitstuk nog belangrijker is, om te voorkomen dat brandstof daar condenseert en ongelijke A/F-verhoudingen veroorzaakt tussen de voorste en achterste cilinders met de enkele carburateur. Men ziet koelmiddelleidingen naar carburateurs en spruitstukken op veel diagrammen voor sneeuwscooters en ATV's die zeker bij koud weer worden bereden.
Ik heb veel geleerd van deze post.

#8 · (Edited)
Dank u, dank u, dank u. Het lijkt gewoon een doorvoer te zijn. Ik had er niet aan gedacht om erop te blazen, maar toen ik dat deed, waren ze verbonden. Ik heb hieronder een paar foto's geplaatst voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn in hoe deze carburateurs eruit zien. Het lijkt erg op die van mijn motorfiets uit 2004. Ik heb hem nog niet weer in elkaar gezet omdat ik wachtte op een sproeier en vandaag ontdekte dat deze daadwerkelijk kwijt was geraakt in de post. Ik heb de carburateur van eBay gekregen van een leverancier met de naam racingroadparts. Hij werd geleverd met twee extra sproeiers, een 120 en een 125. Ik heb niet gevraagd naar de grootte van de geĂŻnstalleerde sproeiers omdat ik de hoofdsproeier wilde veranderen in een Dynojet 130, omdat ik Vance and Hines-uitlaten heb en die opstelling werkte eerder goed. Ik gebruik ook de naald en de schuif van de oude carburateur omdat die van de nieuwe niet verstelbaar is. Het is in ieder geval een begin.

Attachments

#10 ·
Hoe belangrijk is het dat de sleuf bovenop de jet niet beschadigd raakt door te proberen deze te verwijderen. Dat is de reden dat ik een vervanging heb besteld, maar die is kwijtgeraakt in de post. Ik kan mijn papa horen zeggen: "Je gaat het strippen" en ik heb het behoorlijk verprutst. Ik zal kijken of ik er nog een kan vinden als ik het nodig heb. Ik heb 126, maar was bang dat dat te ver weg was. Ik heb een foto bijgevoegd.

Attachments

#11 ·
Die schroevendraaiergleuf zal geen probleem veroorzaken.
Het belangrijkste zijn de boring en de zittingen, dus als ze niet beschadigd zijn, is het goed om ze opnieuw te gebruiken.
Zorg ervoor dat er geen stukjes loskomen bij het vastzetten.

• Like